La dieta Anabolica

May 18, 2011   //   by Maria Papavasileiou - Dietologo a Milano   //   Blog, Dieta Anabolica, Diete e salute  //  Nessun commento

La dieta anabolica è stata sviluppata dal Dr. Marco Di Pasquale ed è stata creata per ottenere una perdita di grasso mantenendo massa muscolare. Questo tipo di dieta è comunemente utilizzata dalla comunità di atleti e body builders che vogliono aumentare la loro massa muscolare senza incorrere in aumenti di peso.

La dieta anabolica è costituita da un alto apporto di proteine e uno scarsissimo apporto di carboidrati con la sola eccezione di piccole porzioni di verdura. Durante il fine settimana ci sono poi 48h in cui vengono assunti carboidrati in alte quantità.
L’idea di base di questa dieta ha vari effetti collaterali già riscontrabili durante la prima settimana come diarrea e nausea, letargia, mal di testa e senso di affaticamento dovuti all’assenza di carboidrati. Un altro effetto collaterale di questa dieta non trascurabile arriva durante l’assunzione dei carboidrati nel fine settimana, momento in cui si è in grande rischio diabetico, specialmente per le persone che hanno casi ereditari in famiglia.
Le diete a basso contenuto di carboidrati sono sempre un pericolo per reni e fegato nonché per malattie cardiovascolari.

Le persone che hanno o hanno avuto problemi di cuore devono rimanere lontani da questo tipo di dieta!

Questa dieta inoltre è povera di vitamine che devono essere assunte con appositi integratori, questo perché non è prevista assunzione di frutta e verdura se non in piccolissime quantità.

Tutti questi effetti collaterali ci portano ad una sola conclusione ovvero che gli atleti dovrebbero mantenere una dieta equilibrata, studiata per la loro attività sportiva al fine di migliorare la loro resistenza e proteggere la massa muscolare evitando un qualsiasi tipo di effetto negativo sulla salute e sulle prestazioni atletiche.

 

ENGLISH VERSION

The anabolic diet
The anabolic diet has been developed by Dr. Marco Di Pasquale and it has been created in order to succeed a fat loss by sustaining the muscle mass. That kind of diet it is commonly used by the body building community and the professional athletes who would like to increase their muscle mass but it is also used by any exerciser.

The anabolic diet is consisted by a high fat and protein intake and nearly lucks of carbohydrates with the only exception of small portions of green vegetables. During this diet there are 48h breaks with a high carbohydrate intake that is occurred during the weekend. The basic idea of this diet has various side effects such as diarrhea is occurred almost immediately and it’s a typical side effect that is experienced during the first week. There are also physical side effects due to the low carbohydrate intake such as luck of energy, lethargy, headaches, fatigue and they are more intensive during the first week. Another side effect of that diet is that during the 48h carbohydrate overload intervals you are in a great risk of diabetes especially those who have a family disposition to the disease.

There’s also a high health risk for every individual and not only for those who are predisposed to various kinds of diseases and that’s because the low carbohydrate diets pose dangers to the kidneys and the liver as well. During the low carbohydrate phase your fat intake is up to 65% which means that except the kidney and the liver problems you may also be in a risk of cardiovascular diseases. Therefore people that have heart problems or they experienced heart problems in the past they must stay away from this diet regiment. The anabolic diet also lucks of important minerals and vitamins since does not encourage the fruit and vegetable intake.
All these side effects come to only one conclusion that athletes should fallow a balanced diet made especially for their kind of sport and their personal dietary needs in order to improve their stamina, to protect and also to increase their muscles, avoiding any kind of negative effect on their health and athletic performance.

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